Meet uw marketinginspanningen met de LTV:CAC-ratio

Voordat u zakelijke beslissingen neemt of claims over winstgevendheid maakt, moet u harde gegevens hebben om deze te staven. Financiële ratio's voor kleine bedrijven kwantificeren uw boekhoudgegevens, zodat u de bedrijfsvoering kunt verbeteren, kredietverstrekkers of investeerders inzicht kunt geven in de winstgevendheid van uw bedrijf en de groei kunt meten. Een populaire statistiek waarin bedrijven aandelen inzetten, is de LTV:CAC-ratio.

Uw LTV:CAC-ratio geeft u inzicht in uw marketinguitgaven. Om verstandige financiële beslissingen te nemen, moet u weten of uw uitgaven de moeite waard zijn of niet.

Wat is de LTV:CAC-verhouding?

De LTV:CAC-ratio vertegenwoordigt de relatie tussen de customer lifetime value (LTV, CLV) van uw bedrijf en de acquisitiekosten (CAC) van uw bedrijf. De lifetime value van een klant schat hoeveel inkomsten een klant in de loop van de tijd in uw bedrijf zal uitgeven. Klantacquisitiekosten zijn hoeveel geld u aan marketing uitgeeft aan nieuwe klanten. De LTV:CAC-ratio onthult uw marketingrendement op investering (ROI).

Elke ondernemer wil een hoog rendement op investeringen zien. Gebruik de LTV:CAC-statistiek om te vergelijken hoeveel geld u uitgeeft aan het werven van nieuwe klanten met het geschatte bedrag dat klanten aan uw bedrijf zullen besteden.

Het berekenen van uw LTV:CAC-ratio kan u helpen budgetten te creëren, te weten waar u op marketingkosten kunt besparen en de manier waarop u aan klanten verkoopt te verbeteren.

LTV:CAC-benchmark

Je vraagt ​​je misschien af ​​hoe een ideale LTV:CAC-verhouding eruitziet. Hoe weet u of u uw ratio moet verbeteren? Wanneer is het precies goed?

Hoewel veel factoren de LTV:CAC-ratio's kunnen beïnvloeden, inclusief industrie en time-in-business, zijn de meeste experts het erover eens dat een verhouding van 3:1 of hoger ideaal is. Een 3:1-verhouding betekent dat uw klanten drie keer het bedrag uitgeven dat u aan het werven van hen uitgeeft in uw bedrijf.

Voor de LTV:CAC-verhouding moet u voorkomen dat u een resultaat van 1:1 krijgt. Een 1:1-verhouding betekent dat u net zoveel geld inbrengt als u eruit haalt, waardoor de groei van uw kleine bedrijf stagneert.

Uw LTV:CAC berekenen

Om uw customer lifetime value tot klantacquisitiekostenratio te berekenen, moet u eerst wat informatie verzamelen. U moet zowel uw klantacquisitiekosten als de klantwaardegegevens van de klant kennen.

Bereken de kosten van uw klantenwerving door uw totale marketing- en verkoopkosten te delen door het aantal nieuwe klanten gedurende een bepaalde periode, zoals een maand, kwartaal of jaar.

Het vinden van de berekening van de levenslange klantwaarde van uw kleine bedrijf is uitgebreider dan het berekenen van uw CAC. U moet de gemiddelde aankoopwaarde van uw bedrijf, de gemiddelde aankoopfrequentie en de gemiddelde levensduur van uw bedrijf weten (d.w.z. hoe lang een klant bij uw bedrijf blijft). Gebruik de onderstaande afbeelding om de aankoopwaarde, frequentie en levensduur te berekenen. Vermenigvuldig vervolgens uw gemiddelde klantlevensduur met het verschil tussen aankoopwaarde en aankoopfrequentie.

Zodra u uw klantacquisitiekosten en klantwaarderingen kent, kunt u deze in de LTV:CAC-ratio-formule opnemen.

LTV:CAC-verhoudingsformule

Gebruik de volgende formule om uw LTV:CAC-ratio te vinden:

LTV:CAC =Levenslange waarde klant / Acquisitiekosten klant

Je cijfers voor LTV en CAC zijn in dollars. Uw ratio-resultaat laat zien hoeveel geld klanten uitgeven in vergelijking met hoeveel geld u uitgeeft om ze te verwerven.

Voorbeeld van levenslange waarde van de klant ten opzichte van acquisitiekosten

Stel dat u uw LTV:CAC-ratio voor het jaar wilt vinden. Je hebt $ 15.000 uitgegeven en 150 nieuwe klanten geworven. Uw bedrijf verdiende een totale jaaromzet van $ 125.000. U had 2.000 aankopen van 1.500 klanten (unieke klanten). Als u naar historische gegevens kijkt, bepaalt u dat uw gemiddelde klantlevensduur vijf jaar is.

Als u uw LTV:CAC-ratio wilt vinden, moet u de acquisitiekosten en de levenslange waarde van klanten berekenen.

Bereken eerst de kosten voor het werven van klanten door uw uitgaven te delen door nieuwe klanten:

CAC =$ 15.000 / 150

CAC =$ 100

Bereken vervolgens uw customer lifetime value. U moet uw gemiddelde aankoopwaarde en gemiddelde aankoopfrequentie vinden. Raadpleeg de bovenstaande tabel voor formules.

Gemiddelde aankoopwaarde =$ 125.000 / 2.000

Gemiddelde aankoopwaarde =$62,50

Gemiddelde aankoopfrequentie =2.000 / 1.500

Gemiddelde aankoopfrequentie =1,33

Om de levenslange klantwaarde te vinden, moet u de aankoopfrequentie aftrekken van de aankoopwaarde. Vermenigvuldig dat aantal vervolgens met de gemiddelde levensduur van de klant.

LTV =($62,50 – 1,33) X 5

LTV =$ 305,85

Nu u de levenslange klantwaarde en klantacquisitiekosten kent, kunt u deze in de verhoudingsformule opnemen:

LTV:CAC =$ 305,85 / $ 100

Uw LTV:CAC-ratio is ongeveer 3:1, wat aangeeft dat u drie keer zoveel verdient als u uitgeeft aan klantenwerving.

Dingen om in gedachten te houden bij het berekenen van uw LTV:CAC-ratio

Voordat u te veel waarde hecht aan de resultaten van uw ratio, moet u begrijpen dat deze aan verandering onderhevig is. Zowel de klantwaarde van de klant als de kosten voor klantacquisitie kunnen misleidend zijn.

Uw waarde voor de levensduur van uw klant is slechts een schatting van de toekomst. Uw LTV kan hoger of lager zijn dan u verwacht, afhankelijk van de economie, klanttevredenheid en concurrentie.

Bedrijven die afhankelijk zijn van gegevens over klantacquisitiekosten, zijn mogelijk niet in staat om de marketing- en verkoopkosten nauwkeurig op te splitsen. U verkoopt en verkoopt waarschijnlijk aan huidige en bestaande klanten, waardoor het moeilijk is om uw uitgaven te besteden aan het werven van nieuwe klanten.

U weet dat het bijhouden van uitgaven en inkomsten een integraal onderdeel is van het runnen van uw bedrijf, maar het kan ingewikkeld en tijdrovend zijn. De online boekhoudsoftware van Patriot neemt de stress weg bij het beheren van uw boeken. Vraag nu uw gratis proefperiode aan!


boekhouding
  1. boekhouding
  2. Bedrijfsstrategie
  3. Bedrijf
  4. Klantrelatiebeheer
  5. financiën
  6. Aandelen beheer
  7. Persoonlijke financiën
  8. investeren
  9. Bedrijfsfinanciering
  10. begroting
  11. Besparingen
  12. verzekering
  13. schuld
  14. met pensioen gaan